és una empresa del Grup Cementos Molins | Veure la web del Grup

Autovía Pamplona-Logroño

Pasos superiors, inferiors i viaductes, tots amb la mateixa tipologia de monobiga i pilar d'ample variable, amb amplades de tauler entre 7 i 11,50 m, longitudinals o superiors, inferiors i viaductes, tots amb la mateixa tipologia de monobiga i pilar d'amplada variable, amb amples de tauler entre 7 i 11,50 m, longituds de biga de fins a 31 m i alçades de pilar de fins a 15 m.

A destacar:

  • Les bigues es munten amb el peralt i el pendent longitudinal requerits, facilitant que el tauler s'ajusti al traçat.
  • La menor quantitat d'elements, línies i ombres fan que aquesta tipologia es consideri d'un valor estètic més elevat que les dolbes T o arteses.
  • Permeten allotjar instal·lacions al seu interior, prèvia sol·licitud del client.
  • L'estètica acurada té la seva continuïtat entre la biga i el pilar amb una transició suau d'amplada.
  • Els pilars inclouen un rebaixament que recorda la forma de la petxina del pelegrí.
  • Les prelloses de voladís són autoportants i inclouen ancoratges per a baranes provisionals durant l'execució de la llosa, envans laterals “parapastes” i ancoratges auxiliars per als falonds metàl·lics de la imposta.
  • Part de l'armadura de la llosa es troba allotjada a la pròpia prellosa, que resulta estructuralment col·laborant.
  • El replanteig de les prelloses s'adapta al traçat corb dels viaductes.
Obra Autovia A-12 Pamplona-Logronyo
Constructora UTE Autovía del camino (FCC, NEC, CAN)
Administración Departament d'Obres Públiques, Transports i Comunicacions. Govern de Navarra
Productos 2.700 m de biga calaix (monobiga), 26.200 m² de prellosa armada amb celosia col·laborant de cantell variable, 62 pilars tipus palmera, a més de diverses estructures de bigues tipus artesa i doble T amb pilars i llindes.